Vilka vi är

Vi är Looft Industries AB, ett företag bildat och registrerat i Sverige. Vår registrerade adress är Repslagargatan 15B, 118 46 Stockholm, Sverige. När vi hädanefter hänvisar till ”vi”, ”oss” eller ”vår”, hänvisar vi till Looft Industries AB.

Allmänt

När du gör en beställning på denna webbplats innebär det att du ingår ett avtal med oss. Vi utgår därför från att du före din beställning har läst och förstått informationen nedan.

Priser

Alla priser på denna webbplats inkluderar mervärdesskatt. Ordrar som skickas inom Sverige kommer inkludera 25% moms, medan ordar som skickas utanför Sverige inkluderar 19% moms. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser utan förvarning. Fraktkostnad fastställs i förekommande fall i kassan.

Betalning

Vi accepterar betalning med Visa, MasterCard, American Express, Apple Pay och Paypal.

Annullering och returer

Ingen transaktion är slutförd förrän du har mottagit och accepterat din beställning. Du kan annullera en beställning när som helst, av vilken anledning som helst, innan du mottar din produkt. Om du gör detta, kommer du att återbetalas det pris du betalade.

Om din vara inte uppfyller dina förväntningar eller om du av någon annan anledning inte är nöjd med ditt köp, har du rätt att returnera din oanvända vara(-or). Vi erbjuder en 30 dagar lång returpolicy, vilket innebär att du har 30 dagar på dig, från och med det datum då du mottog din vara(-or), att returnera/poststämpla din beställning.

Eventuella varor som du returnerar ska returneras till oss i samma skick som du mottog dem. Varan(-orna) måste returneras oanvänd och i originalförpackning tillsammans med allt innehåll. När returen har godkänts, kommer du att få en återbetalning från oss inom 30 dagar efter att vi har mottagit varan(-orna).

För returer, vänligen kontakta oss på support@looft.com

Leverans

Eventuella varor som du returnerar ska returneras till oss i samma skick som du mottog dem. Varan(-orna) måste returneras oanvänd och i originalförpackning tillsammans med allt innehåll. När returen har godkänts, kommer du att få en återbetalning från oss inom 30 dagar efter att vi har mottagit varan(-orna).

Vi ansvarar för varor som går förlorade eller skadas under leveransen.

Klagomål

Om du har mottagit en defekt vara, eller om den på annat sätt avviker från avtalet mellan dig och oss, har du rätt att lämna in ett klagomål, förutsatt att du gör oss medvetna om felet eller avvikelsen från avtalet inom en rimlig tidsram efter att felet eller avvikelsen upptäcktes. Ett klagomål som görs inom två månader efter upptäckten ska alltid anses vara framställt inom rimlig tid.

För att en produkt ska anses vara defekt måste felet ha uppstått innan produkten såldes. Eventuella fel som har uppstått på grund av missbruk av vår produkt kommer därför inte att anses vara en defekt.

Din rätt att lämna in ett klagomål upphör efter tre år. Om du vill skicka in ett klagomål, ber vi dig skapa ett supportärende support@looft.com