Köpvilkor

Vem vi är

Vi är Looft Industries AB, ett företag som är registrerat i Sverige. Vår registrerade adress är Repslagargatan 15B, 118 46 Stockholm, Sverige. Vårt organisationsnummer är 556673-4330. Hädanefter, när vi refererar till "vi", "oss" eller "vår", syftar vi på Looft Industries AB.

Allmänt

När du gör en beställning på denna webbplats innebär det att du ingår ett avtal med oss. Vi förutsätter därför att du, innan din beställning, har läst och förstått informationen nedan.

Priser

Alla priser på denna webbplats inkluderar moms. Beställningar som skickas till Sverige kommer att inkludera 25% moms, medan beställningar som skickas utanför Sverige kommer att inkludera 19% moms. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser utan föregående meddelande. Fraktkostnaden kommer att fastställas i kassan.

Betalning

För beställningar gjorda på vår EU-webbplats accepterar vi betalning med Visa, MasterCard, American Express och Apple Pay. För beställningar gjorda på vår svenska webbplats accepterar vi betalning med Visa, MasterCard, American Express, Apple Pay och Klarna (endast betalning med betalkort).

Avbeställning och returer

Ingen transaktion är slutförd förrän du har mottagit och accepterat din beställning. Du kan avbeställa en order när som helst av vilken anledning som helst före att ha mottagit din produkt. Om du gör det kommer du att få en återbetalning av köpeskillingen.

Om din produkt inte uppfyller dina förväntningar eller om du av någon annan anledning inte är nöjd med ditt köp har du rätt att returnera produkten. Vi erbjuder en returpolicy på 30 dagar, vilket innebär att du har 30 dagar från det att du mottog din produkt för att returnera/poststämpla din beställning.

Eventuella produkter som du returnerar ska returneras till oss i samma skick som du mottog dem. Produkterna måste returneras oanvända och i originalförpackningen tillsammans med allt innehåll. När returen har godkänts kommer du att få en återbetalning från oss inom 30 dagar från det att vi har mottagit produkterna. För returer, vänligen kontakta oss.

Leverans

Under beställningsprocessen kommer vi att meddela dig när vi kommer att leverera produkten till dig. Leverans kommer normalt att ske inom 5 arbetsdagar. Alla beställningar (utom Sverige) skickas från vårt lager i Tyskland. Beställningar till Sverige skickas från vårt lager i Sverige. Vi ansvarar för varor som går förlorade eller skadas under leveransen.

Leveranser utanför Europeiska unionen (EU) & Europeiska ekonomiska samarbetsområdet (EES)

Vi skickar endast paket till länder inom EU/ESS. Om du bor i ett land som inte är en del av EU/ESS, vänligen kontakta oss genom att skicka ett e-postmeddelande till oss.

Klagomål

Om de produkter du har mottagit är defekta eller på något annat sätt avviker från avtalet mellan dig och oss har du rätt att lämna in ett klagomål, förutsatt att du informerar oss om felet eller avvikelsen från avtalet inom en rimlig tidsram efter att felet eller avvikelsen har upptäckts. Ett klagomål som lämnas in inom 2 månader efter upptäckten ska alltid anses vara lämnat in inom rimlig tid.

För att en produkt ska anses vara defekt måste felet ha inträffat innan produkten såldes. Eventuella fel som har uppstått på grund av missbruk av vår produkt kommer därför inte att anses vara defekter.

Din rätt att lämna in ett klagomål upphör efter tre år. Om du vill lämna in ett klagomål ber vi dig vänligen att skapa ett supportärende.